Jak działa aromamarketing?

Jak działa aromamarketing?
Autor:
Data publikacji:
Kategoria:
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Specjaliści od marketingu wymyślają coraz to nowsze sposoby na przyciąganie klientów i wpływanie na ich decyzje zakupowe. Jedną z metod oddziaływania na zachowania konsumentów jest aromamarketing, czyli rozpylanie w miejscu sprzedaży starannie skomponowanych i dobranych do charakteru miejsca zapachów. Ludzkie zmysły, w tym zmysł węchu, odgrywają kluczową rolę w procesie podejmowania decyzji, toteż marketing sensoryczny przynosi naprawdę niesamowite efekty.

 Z badań wynika, że podczas zakupów w dużej mierze kierują nami bodźce, których sami nie jesteśmy świadomi, w tym właśnie odczuwane zapachy. Nie chodzi jedynie o przyjemną woń. Zapach ma odzwierciedlać potrzeby konsumentów i niejako wskazywać, że dany produkt pozwoli im te potrzeby zaspokoić. Co ciekawe, specjaliści mówią także o czymś, co nazywamy pamięcią zapachową. Jest ona jednym z najtrwalszych typów pamięci. Określone aromaty przywodzą nam na myśl dane miejsce, sytuację czy przedmiot, czasem nawet po wielu latach. Z tego względu aromamarketing nie tylko zachęca do zakupów „tu i teraz”, ale także utrwala w świadomości konsumenckiej pewien obraz i pomaga zbudować pozytywny wizerunek firmy. Klienci, którzy będą pamiętali określone zapachy, chętniej wrócą do danego sklepu, co daje przedsiębiorcy przewagę nad konkurencją.

Jak aromamarketing jest wykorzystywany w praktyce?

Nie ulega wątpliwości, że zmysł węchu może bardzo silnie oddziaływać na emocje i decyzje, które podejmujemy. Jak specjaliści od marketingu wykorzystują tę wiedzę w praktyce? Jak już wspomniano, aromamarketing obejmuje badanie potrzeb konsumentów, dobieranie autorskich kompozycji zapachowych i rozpylanie starannie skomponowanych aromatów w obiektach handlowych i usługowych. Niezwykle ważne jest to, by dobrać właściwą kompozycję zapachową do danego miejsca. Inne zapachy dają poczucie bliskości, inne sprawiają wrażenie luksusu, a jeszcze inne przywodzą na myśl świeżość i naturę. Aby aromamarketing przyniósł oczekiwane rezultaty, musi być starannie zaplanowany. Więcej na jego temat można przeczytać na stronie: https://aromaprojekt.pl.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*