Biznes i reklama

SEO – na czym polega i kto się tym zajmuje?

Działania z zakresu SEO to obowiązek wszystkich nowoczesnych przedsiębiorców, którzy pragną zaistnieć ze swoim biznesem w internecie. Dużo się o tym mówi i jeszcze więcej słyszy, ale czy na pewno rozumiemy, co dokładnie kryje się pod tym pojęciem? SEO (search engine optimization), czyli w języku polskim – pozycjonowanie, to rozległe pojęcie, które obejmuje wszystkie działania mające na celu optymalizację strony internetowej w wynikach wyszukiwarki Google.

Co to oznacza w praktyce? Podejmując szereg odpowiednich działań wokół naszej witryny, mamy realny wpływ na to, na którym miejscu pojawi się ona w wyszukiwarce po wpisaniu określonych słów kluczowych. W czasach, kiedy jedno zapytanie generuje miliony wyników wyszukiwania w ciągu kilku sekund, jest to szalenie ważne.

Na czym polega pozycjonowanie witryny internetowej?

Żeby odpowiedzieć na to pytanie, trzeba najpierw wyjaśnić, jak działa wyszukiwarka Google. Otóż o tym, w jakiej kolejności wyświetlane są poszczególne strony, decyduje specjalny algorytm opracowany przez specjalistów Google. Dokładne działanie algorytmu utrzymywane jest w tajemnicy, wiadomo jednak, jakie czynniki są brane pod uwagę przy ocenie strony. A jest ich niemało – ponoć ponad 200.

Pozycjonowanie polega na optymalizacji wszystkich tych czynników na naszej witrynie. Dzięki temu algorytm ocenia ją lepiej i wyświetla wyżej. Tylko tyle i aż tyle. Jakie więc są to konkretnie czynniki? Nie sposób wymienić wszystkich, ale możemy omówić kilka najważniejszych.

Słowa kluczowe

Dobór odpowiednich słów kluczowych jest bardzo istotny z punktu widzenia pozycjonowania. Słowa kluczowe powinny być odpowiednio dopasowane do profilu działalności firmy oraz do najczęściej wpisywanych zapytań w wyszukiwarkę Google. Ponadto, muszą występować nie tylko w treści, ale też w wielu innych strategicznych miejscach na naszej stronie internetowej (w tytule, opisie, adresie url, itd.). Nawet zagęszczenie słów kluczowych musi być odpowiednie.

Kontent

Kontent, czyli treść. Liczy się nie tylko jego ilość, ale również jakość. Treść musi być unikalna, oryginalna, poprawna gramatycznie, stylistycznie i ortograficznie. Nie może być również powielana na różnych podstronach. Nowe wpisy powinny być często dodawane, a stare aktualizowane raz na jakiś czas. Dobry kontent powinien również zawierać jak najwięcej grafik, również zoptymalizowanych pod kątem SEO. Wszystko ma znaczenie.

Link-building

Strategia link-buildingu polega na zwiększeniu ilości linków przychodzących do naszej witryny. Można to zrobić na wiele sposobów, do najczęściej wykorzystywanych źródeł pozyskiwania linków należą katalogi, blogi wewnętrzne, pressel pages, strony zapleczowe, media społecznościowe, czy różnego rodzaju fora internetowe. Warto wiedzieć, że nie wszystkie metody są akceptowane przez Google. Na przykład kupując linki, możemy się narazić na to, że robot Google nałoży na naszą stronę filtr, który utrudni jej pozycjonowanie.

Optymalizacja strony pod kątem technicznym

W telegraficznym skrócie techniczna optymalizacja strony jest to praca nad poprawnością i semantyką wszystkich elementów kodu HTML, tak aby był on czytelniejszy dla robotów Google. Kod nie może zawierać błędów składniowych ani niepotrzebnych znaczników. Odnośniki i grafiki muszą być czytelnie opisane. I tak dalej.

Komu zlecić optymalizację strony?

Gdyby każdy wiedział, na czym polega pozycjonowanie stron internetowych to żadna agencja SEO nie przetrwałaby długo na rynku. Tymczasem firmy pozycjonujące mają się nieźle nawet pomimo sporej konkurencji. Pozycjonowanie najlepiej powierzyć w ręce profesjonalistów, którzy będą wiedzieli jak zadbać o wysokie wyniki w rankingu Google. Tylko jak wyłowić najlepszych ekspertów z morza firm reklamujących swoje usługi?

Dobrze, żeby wybrana przez nas agencja SEO mogła się pochwalić konkretnymi wynikami i zadowolonym klientami, a przy tym działała w sposób kompleksowy i transparenty.

Grupa iCEA zdaje się spełniać wszystkie te warunki. Jest to firma pozycjonująca strony w internecie z wieloletnim doświadczeniem, którą spośród konkurencji wyróżnia kompleksowe działanie i indywidualne podejście do każdego klienta. Realizuje zarówno ogromne kampanie SEO o budżetach rzędu miliona złotych rocznie, jak i audyty stron internetowych mniejszych przedsiębiorstw.

Grupa iCEA szczyci się również tym, że oferuje wiele usług pobocznych, wspierających działania SEO. Kompleksowa obsługa ma bardzo duże znaczenie w dzisiejszych czasach. Wybrana przez nas firma pozycjonująca powinna być w stanie przeprowadzić specjalistyczny audyt biznesowy, tak by klient był świadomy, jakie działania powinien podjąć, aby zwiększyć swoje szanse na sukces.

Nie bez znaczenia jest również dobry kontakt i transparentne zasady współpracy. Pozycjonowanie to dalej magia dla wielu przedsiębiorców dlatego Grupa iCEA zapewnia klientom odpowiedni feedback i raportuje na bieżąco, nad czym pracuje. Dzięki temu klient dokładnie wie, na jakie działania przeznacza środki finansowe i może podejmować lepsze decyzje biznesowe.

Optymalizacja strony nie powinna być bowiem przykrym kosztem dla klienta, ale inwestycją, która bezpośrednio zwiększa jego zyski – Grupa iCEA to wie i wspiera ten cel na każdym etapie współpracy z klientem.

Zostaw komentarz

Pola wymagane zostały oznaczone gwiazdką*

5 × jeden =