Samochód na gaz w obecnych czasach to zdecydowana oszczędność w podróżowaniu. Posiadanie takiego samochodu pozwala nam zaoszczędzić pieniądze na paliwie, które jest dużo droższe niż ceny LPG. Różnica jest na tyle widoczna, że posiadając samochód na gaz, możemy zapłacić nawet dwa i pół raza mniej, aniżeli ma się to do pojazdów wyposażonych w silnik z dieslem, lub tradycyjnie, benzyną. To zdecydowanie największy plus posiadania auta z instalacją gazową. Niewątpliwym plusem jest także to, że równocześnie z gazem, posiadamy także samochód, który w razie awarii gazu, może przełączyć się na benzynę i bezproblemowo kontynuować jazdę. Sporą niedogodnością jest ograniczenie pojemności bagażnika poprzez obowiązkowe umieszczenie tam butli gazowej, ale myślę, że nie jest to najważniejszy problem. Montaż i instalacja LPG to dosyć duży koszt, a dobór komponentów instalacji gazowej jest kluczowy w poprawnym funkcjonowaniu naszego pojazdu wyposażonego w LPG. Na cenę oraz wybór instalacji gazowej wpływa wiele czynników, takich jak model auta, budowa silnika, czy też parametry techniczne pojazdu. Instalacje gazowe z bezpośrednim wtryskiem gazu są dosyć kontrowersyjne z ekonomicznego punktu widzenia. Wtryskiwacze benzyny, które są montowane bezpośrednio w komorze spalania narażają końcówki na wysoką temperaturę, co ma zły wpływ na funkcjonowanie samochodu, przy nawet lekkim błędzie w instalacji. Aczkolwiek, można powiedzieć, że bezpośredni wtrysk gazu to najbardziej nowoczesny sposób zasilania pojazdów mechanicznych gazem LPG.
U siebie miesiąc temu zamontowałem instalację BRC sq32. Z artykułu wszystko wskazuje na to, że lepiej mieć zamontowaną instalację lpg. Czyli dobrą decyzję podjąłem. Problemy typu butla od lpg są do rozwiązania. Montując zbiornik w kole zawsze możemy doposażyć się w pianki do opon. Wtedy zapasowe koło mamy z głowy i nie martwimy się miejsce. Ewentualnie wrzucić koło dojazdowe, które dużo miejsca nie zajmuje.