Biznes i reklama

Jak transportować sypkie materiały?

Do transportowania materiałów sypkich powszechnie wykorzystuje się pneumatyczny lub grawitacyjny system rurowy. Tego rodzaju konstrukcje znajdują zastosowanie m.in. w rolnictwie, a także branży chemicznej i spożywczej. Uniwersalność systemów rurowych pozwala dostosować je do potrzeb i oczekiwań inwestora.

Budowa systemu rurowego

W skład tego rodzaju systemów wchodzą przede wszystkim rury, trójniki, łuki, a także przesypy. Wszystkie elementy powinny zostać wykonane z trwałych materiałów odpornych na korozję i uszkodzenia mechaniczne, takich jak stal nierdzewna lub węglowa. W celu stworzenia solidnej i trwałej instalacji zaleca się korzystanie z certyfikowanych surowców pochodzących od renomowanego producenta. Tego rodzaju wyroby dostępne są na stronie http://www.rybinski-stal.pl. Aby transport surowców przebiegał sprawnie i bezpiecznie, należy zwrócić szczególną uwagę na szczelność połączeń poszczególnych elementów. W nowoczesnych systemach rurowych stosuje się uchwyty, do których podłącza się przewody uziemiające. Odprowadzanie ładunków elektrostatycznych pozwala zminimalizować ryzyko pojawienia się iskry, która mogłaby wywołać wybuch lub pożar całej instalacji.

Zalety transportu rurowego

Transport rurowy materiałów sypkich ma wiele zalet. Przede wszystkim jest stosunkowo tani i bezpieczny. Ogromna ilość dostępnych elementów pozwala tworzyć konstrukcje umożliwiające przesył surowców na duże odległości. W zależności od potrzeb możliwe jest także stosowanie rur o różnej średnicy.

W celu ograniczenia strat surowca stosuje się łuki specjalne, które zabezpieczają przesyłany materiał przed uszkodzeniem podczas transportu. Członowa konstrukcja systemu pozwala na szybką wymianę uszkodzonego elementu i ograniczenie przestojów. Jej zaletą jest również możliwość łatwej rozbudowy i modyfikacji. Montaż i demontaż fragmentów instalacji nie nastręcza żadnych trudności. Systemy rurowe charakteryzują się niezawodnością i bezawaryjnością, co wpływa na ich dużą popularność w transporcie surowców sypkich.

Zostaw komentarz

Pola wymagane zostały oznaczone gwiazdką*

20 + 4 =