Moto & Tech

Najczęstsze usterki zawieszenia pneumatycznego

Zawieszenie pneumatyczne daje ogromny komfort jazdy, dlatego pojawia się bardzo często w samochodach klasy premium. Niestety nie jest systemem bez wad, który nigdy się nie zużywa, ani nie ulega awariom. Postanowiliśmy sprawdzić, jakie problemy pojawiają się najczęściej. Sprawdzimy także, jak można im zaradzić.

Nieszczelności układu

Aby system zawieszenia pneumatycznego działał prawidłowo, musi w nim panować wysokie ciśnienie powietrza. Jeśli pojawią się jakieś nieszczelności, wymagane ciśnienie nie będzie mogło zostać zbudowane, przez co sprawność układu dramatycznie spadnie. Nieszczelności najczęściej pojawiają się na tak zwanych miechach, czyli elementach funkcjonujących jako amortyzatory pneumatyczne. Ponieważ pracują one wyjątkowo intensywnie i są najbardziej obciążonymi podzespołami, ich ścianki z czasem ulegają przetarciom i tam też pojawiają się wycieki powietrza. Aby naprawić ten problem, konieczna jest wymiana konkretnego miecha, choć producenci zalecają dokonać wymiany pełnego kompletu.

Problemy z kompresorem

Inną popularną usterką jest niewydolność sprężarki. Może być ona spowodowana różnymi przyczynami, na przykład zanieczyszczonym filtrem powietrza. Zdarza się też, że uszkodzeniu ulega wnętrze urządzenia, a wtedy jedyną opcją jest wymiana. Podczas każdej naprawy zawieszenia pneumatycznego mechanicy sprawdzają profilaktycznie, czy kompresor ma odpowiednią wydajność. Jeśli pojawiły się już bowiem jakieś problemy, to niewydolność może doprowadzić do reakcji łańcuchowej i uszkodzeń innych elementów układu.

Zostaw komentarz

Pola wymagane zostały oznaczone gwiazdką*

siedemnaście − cztery =