Zdrowe ciało

Wskazania do ćwiczeń EMS

Trening EMS zdobywa coraz większą popularność wśród osób pragnących zredukować tkankę tłuszczową i rozbudować mięśnie. Metoda ta ma swoje źródła w fizjoterapii i rehabilitacji – wykorzystywana jest podczas leczenia urazów mięśniowych. Jednak z powodzeniem stosują ją również osoby chcące efektywnie i szybko spalić kalorie oraz poprawić wydajność organizmu. To bezpieczna forma ćwiczeń, którą może praktykować niemal każdy. Warto wiedzieć, w jakich sytuacjach jest szczególnie wskazana.

Jakie korzyści dla organizmu niesie elektrostymulacja mięśni?

Z treningu EMS mogą korzystać zarówno osoby, które do tej pory niewiele ćwiczyły, jak i te, którym nie jest obcy intensywny trening. Ta forma aktywności wskazana jest w przypadku problemów z kręgosłupem, ponieważ aktywuje głęboko położone mięśnie pleców. Pozwala to złagodzić lub zlikwidować dolegliwości bólowe. To także dobre rozwiązanie dla ludzi cierpiących na dolegliwości stawowe, gdyż odciąża stawy. Tym samym EMS można z powodzeniem stosować w sytuacji uszkodzenia stawów lub więzadeł, na przykład na skutek kontuzji. Pamiętajmy, że najbardziej wydajny jest trening w profesjonalnym studiu fitness, pod okiem trenera personalnego. Elektrostymulacja mięśni sprawdzi się szczególnie u tych osób, które nie mają czasu na wielogodzinne treningi na siłowni i chcą uzyskać szybkie, wyraziste efekty. O innych zaletach można przeczytać na https://meonems.pl/.

Czy istnieją przeciwwskazania do treningu EMS?

Większość osób może bez problemu korzystać z tej formy ćwiczeń, jednak istnieją pewne przeciwwskazania. Należy do nich ciąża, posiadanie rozrusznika serca, wady tego narządu, a także choroby układu krążenia. Na elektrostymulację nie powinny się również decydować osoby chorujące na epilepsję, cukrzycę, zaburzenia krzepnięcia krwi, nowotwory i stany psychicznego lub fizycznego wyczerpania. Podczas spotkania z trenerem personalnym warto wspomnieć o wszystkich schorzeniach, na jakie cierpimy – pozwoli to wykryć ewentualne przeciwwskazania lub dostosować intensywność treningu do naszego stanu zdrowia.

Zostaw komentarz

Pola wymagane zostały oznaczone gwiazdką*

5 × cztery =