Zdrowe ciało

Jak zbilansować codzienne posiłki?

Słowo „dieta: nie jest dobrze kojarzone ze względu na stojące za nim ewentualne wyrzeczenia. Jednak w dobie rozwiniętych usług i dostępności produktów codziennie odżywianie się nie sprawia już tak dużych problemów. Przygotowując posiłki w domu warto mieć na uwadze kilka wytycznych, których dotrzymywanie zapewni nie tylko zdrowie ale również odpowiedni bilans kaloryczny. Inną opcją dla zapracowanych jest catering.

Jak często jeść, aby czuć się dobrze?

Dietetycy oraz wytyczne instytucji zajmujących się żywieniem określają częstotliwość spożywania posiłków. Według nich najlepszym wyborem jest jedzenie mniejszej ilości pożywienia za to częściej. Optymalnie 5 zrównoważonych posiłków dziennie, w odstępach co 4 godziny lub minimalnie 3 porcje. Mniejsza ich ilość lub duże dawki jedzenia nie wpływają korzystnie na organizm. Najważniejsze jest śniadanie z którego w żadnym wypadku nie należy rezygnować, gdyż uznane jest za najważniejsze danie. Kolacja natomiast powinna być mniej kaloryczna oraz bardziej lekka, jedzona około 2 godziny przed snem. Najwięcej energii powinny dostarczać śniadania i obiady. Ważne jest również odpowiednie nawadnianie organizmu.

Czego nie może zabraknąć?

Przygotowując dietę w domu należy pamiętać, aby zawierała odpowiednią ilość składników odżywczych. Nie może w niej zabraknąć węglowodanów złożonych, tłuszczów, białek oraz składników mineralnych. Dla osób zapracowanych, które nie mają ochoty gotować i skupiać się na komponowaniu posiłków z pomocą przychodzi catering Kapitan Cook. Określi wszystkie potrzebne ilości porcji, przygotuje, zbilansuje i dostarczy pod same drzwi.

Zostaw komentarz

Pola wymagane zostały oznaczone gwiazdką*

pięć × trzy =